Telefoon:06-30 34 14 10
5 individuele sessies
Adem-naar-jezelf programma
beschrijving
lesinhoud
ervaringen
Herken je dit?

Je hebt het al een tijd druk en ervaart spanning in je leven. Je merkt dat je ademt zoals je je voelt: gehaast en onrustig. Je ervaart wel eens een drukkend gevoel op je borst en voelt je zelfs soms wat benauwd. Het lijkt wel alsof 'iets' blokkeert in je lichaam waardoor de adem niet lekker stroomt. Nu je er zo bij stil staat heb je ook een aantal andere vage klachten, zoals veel gapen of zuchten, tintelingen, onrustige benen of hoofdpijn. Je voelt je regelmatig onrustig, angstig of zelfs paniekerig. Je bent moe en slaapt niet goed. Mogelijk heb je (chronische) hyperventilatie, astma of Long Covid.

Hoe zou het voor je zijn als..

- jij je weer heerlijk ontspannen voelt en niet steeds aan het piekeren bent. Je aandacht zit niet meer voortdurend in je hoofd, maar in je lichaam.
- je adem weer rustig en ontspannen stroomt.
Zonder erbij na te denken gaat je adem weer op de natuurlijke manier.
- jouw vage klachten als voor de zon verdwenen lijken. Je zit weer lekker in je vel en je hebt geen of veel minder last van die vervelende klachten die je eerst had.

 

Kies dan voor mijn Adem-naar-jezelf programma

- We starten met een intakegesprek om jouw klachten in kaart te brengen. Online of in mijn sfeervolle praktijk in Assen.
- We vervolgen het programma met 5 individuele ademcoachingsessies, waarin we een aantal stappen volgen op weg naar een betere adem en meer inzichten in jezelf.
- We laten jouw lichaam het tempo bepalen. Reken op ongeveer 4 maanden.
- Tussen de sessies door oefen je zelfstandig thuis met behulp van de online leeromgeving.



Aan het einde van het programma

- Kun je de rust en ontspanning in jezelf vinden. Je weet hoe je snel uit je hoofd komt en je weer kunt verbinden met je lichaam.
- Heb je jezelf beter leren kennen. Je voelt goed aan wat je lichaam je wil vertellen en weet hoe je beter voor jezelf zorgt.
- Zit je lekker in je vel. Je vage klachten zijn verdwenen en je lichaam voelt weer ontspannen, energiek en vitaal.

Jouw investering

De investering voor dit Adem-naar-jezelf programma is 495 euro (incl. BTW). Het is mogelijk om in twee termijnen van 270 euro te betalen.

Veel werkgevers zijn bereid om een coachingsprogramma te vergoeden. Het brengt je immers meer werkgeluk, helpt voorkomen dat je uitvalt door stressklachten en je herstelt sneller van overspanning en burn-out. Werkgevers reserveren zelfs geld voor jouw ontwikkeling en opleiding. Mijn zakelijke tarief is 695 euro (excl. BTW).

Resultaten van dit programma
Je doorbreekt stress
Je lost hyperventilatie op
Je weerstand verbetert
Je vermindert je benauwdheid
Je voorkomt migraine
Je krijgt meer energie
Je voelt je meer ontspannen
Je verbetert je intuïtie
Je slaappatroon verbetert
Je verbetert je slaapapneu
Je verbetert je spijsvertering
Je voelt je vitaler
Wat je krijgt
5 sessies (60 minuten)
Online leeromgeving
Coaching op jouw hulpvraag
Samen oefenen en uitwisselen
Video en geluidsbestanden
Oefeningen voor thuis

 

Stel niet langer uit!

Blijf niet langer doorlopen met jouw klachten, maar maak meteen een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek via onderstaande knop.

Veelgestelde vragen
Wat is de Methode Beter ademen®?

- Een complete ademmethode voor structureel meer innerlijke rust, energie, passie en plezier
- De adem gaat omlaag, verruimt én wordt gebruikt als instrument voor persoonlijke groei en vrijheid
- Eenvoudige, originele oefeningen waarin principes van de vooraanstaande ademmethodes zijn verweven
- Makkelijk te leren en direct toepasbaar

Hoe kan deze ademmethode mijn weerstand verhogen?

- Je flanken doen mee in de adembeweging waardoor je beter gebruik maakt van je longcapaciteit
- De verlengde uitademing activeert het zelfhelende vermogen van je lichaam
- Je ademfrequentie gaat omlaag waardoor de zuurstofopname in de vitale organen en andere weefsels van het lichaam verbetert
- De Superademoefening die lichaam en geest reinigt, versterkt ook het immuunsysteem substantieel!

Lesinhoud

Een korte uitleg van de 5 stappen vind je hieronder.

Stap 1 - Focus
Maakt je ontspannen, sterk en wakker

Je leert je lichaam steeds terug te brengen naar een open en ontspannen houding. Dat geeft je longen de ruimte voor een optimale gaswisseling, maar je staat ook meteen in je natuurlijke kracht.

Wanneer spanning wegvloeit uit je lichaam, zie en ervaar je dat. Als je natuurlijke kracht of inspiratie terugkomt ook. Daarom gebruiken we een open en ontspannen lichaamshouding als start-, ijk- en eindpunt van iedere oefening.

Stap 2 - Rust
Zorgt voor rust in het hoofd en aandacht in het lichaam

Je brengt jezelf tot rust en tegelijkertijd breng je de adembeweging tot diep in het bekken. Je activeert de bekkenbodem en hulpademhalingsspieren in de onderbuik en -rug en wordt je automatisch bewust van je hele lichaam en je ervaart stilte van binnen. Vaak kun je de doorstroming van de energie tot onder de voeten waarnemen.

De kracht van deze stap is dat het zelfhelend vermogen actief wordt. De ademfrequentie gaat ongemerkt omlaag tot twee keer per minuut. Dit zorgt voor een goede zuurstofopname in de weefsels. Vaak hoor ik dat hoofdpijn bij deze stap al wegebt.

Stap 3 - Ontspanning
Versterkt je levensenergie, intuïtie en 'kleine stilte'

Er komt ruimte voor een moeiteloze, ruime inademing. Je ervaart ‘flow’. 

In het vloeiende keerpunt tussen in- en uitademing wordt de levensenergie opgewekt. In deze stap gaat de ademfrequentie wat omhoog, maar de uitademing blijft aanzienlijk langer dan de inademing. Hierdoor ontstaat nog meer rust, ontspanning en herstel in het lichaam.

De kracht van deze stap is de vrijheid van ademen en het toenemende ademvolume, met meer energie, innerlijke stilte, helderheid en intuïtie tot gevolg.

Stap 4 - Flow
Hoofd, hart en onderbuik met elkaar in balans

Vanuit de lage ademflow van stap 3 breng je in stap 4 de lengte van de uit- en inademing met elkaar in balans. Hierdoor ontstaat ‘hartcoherentie’ die zorgt voor een algehele balans tussen actie en herstel, denken en voelen, ontspanning en alertheid.

Je intensieve ademhaling komt nog steeds voort vanuit de uitademing met een actieve onderbuik. Daarbij is het ademvolume groot. Zo wordt het onderbuikgevoel, de corekracht versterkt en spijsvertering gestimuleerd. Vlak na de oefening kom je zodanig tot rust dat een lange, ontspannende ademstilte je ook in een meditatieve stilte brengt.

De kracht van deze stap is het gevoel weer gecenterd en gefocust te zijn. Er komt rust in actie en actie in rust.

Stap 5 - Vitaliteit
Ontgiften en ontspannen

Stap 5 is multifunctioneel. Het maakt je helder en sterk, geeft nieuwe energie en verschoont je lichaam en geest van oude ballast. Bij spierpijn, blessures, ontstekingen of ziekte versnelt de superademoefening je herstel aanzienlijk. De oefening geeft een soort ‘reset’. Je creëert eerst chaos. Het lijf vergeet waar het gebleven was en gaat terug naar de ‘fabrieksinstellingen’. Je ervaart meer souplesse en frist op.

In de Superademoefening ligt het accent eerst op het inademen. Je overademt opzettelijk en blaast daarmee veel koolzuurgas af. Dit mag tintelingen veroorzaken of duizeligheid.

Vervolgens houd je de adem namelijk zo lang mogelijk vast, waardoor het koolzuur juist weer ophoopt. Deze schommeling reinigt de bloedvaten en ontkrampt de spieren. Er komt extra zuurstof op plekken waar tekort was. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de hersenen, ogen, vingertoppen, voeten of bepaalde organen.

Stap 5 lijkt op de Wim Hof-, Vuur- en Bastrika-ademhaling maar wordt wezenlijk anders uitgevoerd. Door het accent lager in het lichaam, in het bekken, te houden blijf je in controle bij eventuele duizeligheid en train je een optimaal adempatroon. Zo waarborg je niet alleen de resultaten op korte, maar ook op lange termijn.

Hulpmiddelen bij de Superademoefening zijn vanuit het bekkengebied gecontroleerde hyperventilatie, ontspannen mimiek, specifiek gebruik van de neusvleugels, open mondademhaling en diverse kleine bewegingen van grote en kleine gewrichten.

De kracht van deze oefening is leeg worden, opluchting, opladen en betere conditie en (sport)prestaties.

Ervaringen

Hieronder kun je de ervaringen met ademcoaching lezen.