Telefoon:06-30 34 14 10
Trap op tijd op je rem

Herken je dit? Je bent niet meer die gezellige persoon die altijd in was voor leuke, nieuwe dingen. Je bent snel overprikkeld, wordt om kleine dingen al boos en je tranen zitten hoog. Het liefst lig je ’s avonds onder een dekentje op de bank. Naar je collega’s toe hou je je groot en je voelt je zo verantwoordelijk dat je je niet ziek meldt. Thuis barst vaak de bom en daar voel je je dan weer rot over. Je weet wel dat er iets moet veranderen, en toch blijf je maar door gaan.

Je hoofd komt geen moment meer tot rust.
 Je blijft gebeurtenissen en gesprekken maar herhalen in je hoofd en jezelf afvragen wat je beter anders had kunnen doen of zeggen. Je slaapt slecht en ligt vaak te piekeren. Je voelt je regelmatig angstig en somber, en ziet soms op tegen de dag die komen gaat.

Je lichaam sputtert al tijden tegen. Echt ontspannen een boek of tijdschrift lezen kun je niet meer. Je hele lijf voelt onrustig, strak en pijnlijk. Je nekspieren zijn zo hard als beton en tussen je schouderbladen en in je onderrug voel je alweer die vervelende pijn.

Trap op tijd op je rem! Als je niet beter voor jezelf gaat zorgen raak je overspannen of burn-out en duurt je herstel veel langer

Je hoofd zit vol met al je to-do lijstjes waar nooit een einde aan komt. In gedachten neem je de week door en je maakt strakke planningen zodat alles precies gaat zoals jij dat graag wilt. Je voelt je niet alleen verantwoordelijk op je werk, maar wilt ook dat thuis alles op rolletjes loopt. Je bent er zo moe van en merkt dat je concentratie slechter wordt en je steeds vaker dingen vergeet. Dat is zo niks voor jou.

Jouw leven bestaat alleen nog maar uit je werk, je gezin en je huishouden. 
Je bent meer aan het overleven, dan aan het leven. Het is al lang geleden dat je echt tijd voor jezelf nam. Je bent niet alleen heel erg moe, maar vindt het leven ook best een sleur geworden. Je wilt wel nieuwe stappen zetten, maar stelt ze steeds weer uit.

Trap dan nu op je rem! Als je nu niet beter voor jezelf gaat zorgen, stort je binnenkort volledig in en raak je burn-out.
Het duurt dan veel langer – vaak wel tot 2 jaar - om weer lichamelijk en mentaal te herstellen. In het ergste geval kom je zelfs niet meer helemaal van al je klachten af. Laat het niet zover komen!

  • Assen / online
  • vrijblijvend

Iedere maand maak ik ruimte in mijn agenda voor drie gratis coachingsessies van 30 minuten; online of in Assen. Voor als je echt geïnteresseerd bent in mijn kennis en ervaring rond hoogsensitiviteit en stressklachten (overprikkeld, moe, angst, gespannen, weinig energie, hyperventilatie). Voel je welkom!

  • vanuit je eigen huis
  • ma 13 juni | 19.30 uur

Gun jezelf een fijne workshop waar je als HSP gegarandeerd van opknapt. Aan het einde van de avond ervaar je meer rust en ontspanning in je hoofd en in je lichaam.

  • online
  • officiële test

Twijfel je nog of je hoogsensitief (HSP) bent of een hoogsensitieve High Sensation Seeker (HSP/HSS)? Doe de gratis test en ontdek welke eigenschappen je van jezelf herkent in beide typen.

  • hsp
  • stress, rust en ontspanning

Wekelijks een inspiratiemail met de laatste weetjes, tips en adviezen rond hoogsensitiviteit, stress, rust en ontspanning. Doe er je voordeel mee!

  • Gratis
  • e-book

Je leert jezelf als HSP beter kennen en krijgt gratis 15 waardevolle tips waarmee je eindelijk meer rust vindt in je hoofd (en lijf). Inclusief Mindfulness Doe-boek met korte, praktische oefeningen voor iedere dag.

  • online
  • officiële test

Je bent al langere tijd oververmoeid, voelt je gespannen en prikkelbaar. Misschien voel jij je ook angstig en somber, en vergeet je soms dingen of maak je opeens fouten. Via deze test weet je precies hoe serieus jouw stress- en vermoeidheidsklachten zijn. De uitkomsten zijn betrouwbaar.

  • online
  • do 16 juni 19.30 uur

Misschien weet je al langer dat je hoogsensitief bent, heb je dit nog maar net ontdekt of twijfel je nog? De eigenschap hoogsensitiviteit wordt vaak niet goed begrepen. In deze gratis workshop leer je de belangrijkste, op de wetenschap gebaseerde feiten, over hoogsensitiviteit. Aan bod komen o.a. het hoogsensitieve brein, talenten en valkuilen, typen HSP (zoals de High Sensation Seeker), werk(stress) en adviezen en oefeningen om je volle hoofd tot rust te brengen en je grenzen te (h)erkennen.