NeverMindzz


Praktijk voor mindfulness & coaching bij hoogsensitiviteit

Sabiene Seip | Assen




Volwassenen

Ren jij ook jezelf vaak voorbij? Heb je last van stress- of spanningsgerelateerde klachten? Draait je drukke piekerhoofd overuren? Slaap je slecht, ben je vaak moe of kun je niet meer genieten? En is het tijd voor een positieve verandering? Dan is deze achtweekse mindfulnesstraining net iets voor jou!

Resultaten mindfulnesstraining

Je hebt minder stress
Je piekert minder
Je zit lekkerder in je vel
Je geniet meer van dit moment
Je kunt je beter ontspannen
Je ervaart meer rust
Je slaapt beter
Je zelfvertrouwen neemt toe
Je kunt je beter concentreren
Je lichamelijke klachten nemen af

Kinderen & jongeren

Ben je snel afgeleid? Pieker je veel, waardoor je slecht slaapt en vaak moe bent? Of ben je misschien onzeker over jezelf? Vaak angstig of verdrietig? Er zijn een heleboel redenen om een mindfulnesstraining te volgen. Met de praktische mindfulnessoefeningen leer je jezelf beter te concentreren, je gedachten tot rust te brengen en je meer te ontspannen.

Wat is mindfulness?

Mindfulness leert je (beter) je gedachten en gevoelens op te merken en er met vriendelijke aandacht naar te kijken, zonder er meteen iets aan te willen veranderen. Je leert te zien hoe je gedachten invloed hebben op je gevoelens en reacties.

Op het werk

Steeds meer werkgevers ontdekken de voordelen van mindfulness. Mindfulness wordt onder andere ingezet in het kader van mentale fitheid, verzuimpreventie, reïntegratie en persoonlijke ontwikkeling. Medewerkers die goed in hun vel zitten werken effectiever en presteren beter. Een mindfulnesstraining helpt stressklachten, overspannenheid en burn-out te voorkomen, en het ziekteverzuim te verlagen.

Incompany training

Er zijn verschillende incompany mogelijkheden. Van inspirerende mindfulness workshop tot mindfulnestrainingen op maat. Altijd nuchter, inspirerend, concreet en gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken naar stress en mindfulness.

Coaching bij hoogsensitiviteit

In de wereld van nu raken hoogsensitieve kinderen gemakkelijk overprikkeld. Zien, horen, ruiken, proeven, voelen en dan al die prikkels en signalen nog eens in je hoofd en lichaam verwerken. Soms is het dan ineens teveel. Wat kan leiden tot plotselinge woedeaanvallen, huilbuien of het zich helemaal terugtrekken.

Andere aanpak

Als ouder ervaar je misschien dat de standaardaanpak niet werkt en ervaar je mogelijk weinig begrip vanuit school of de omgeving. Misschien weet je zelf niet hoe te reageren op je kind. Waar moet je stimuleren en waar begrenzen? Ik coach je hierbij met o.a. de BABA-methode en mindfulness.

Over mijzelf

'Mindfulness maakt je volle hoofd leeg'

"Als moeder van drie tieners weet ik hoe vol het leven van kinderen is en hoeveel van hen wordt verwacht. Zeker hoogsensitieve kinderen (HSK) en hoogsensitieve volwassenen (HSP) kunnen veel last ervaren door stress en piekergedachten. Als HSP'er ervaar ik hoe mindfulness me helpt met meer rust en aandacht in het leven te staan. Je volle hoofd wordt weer leeg en de stress verdwijnt uit je lijf. Mijn wens is dat er meer bekendheid komt voor mindfulness voor kinderen & jongeren, zodat zij een leven lang kunnen profiteren van mindfulness!
Naast mijn praktijk voor mindfulness ben ik al ruim 20 jaar werkzaam als communicatieadviseur in het bedrijfsleven en de zorg. Na mijn studie Communicatiekunde heb ik o.a. de opleidingen tot mindfulnesstrainer, HSK-coach (hoogsensitief kind), docent kinderyoga en basic 1 van de opleiding 'Yoga for the special Child' gevolgd."

drs. Sabiene Seip, 2019

Stuur je bericht

Wil je je aanmelden of heb je een vraag? 
Neem vrijblijvend contact met me op!

Ik meld me aan voor de nieuwsbrief

Ervaringen

Agenda

Hier vind je alle activiteiten voor de komende periode. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of meld je direct aan.

Dinsdag 25 juni,
maandag 1 juli of
dinsdag 3 september
19-21 uur in Assen

Groepsworkshop mindfulness (volwassenen)
(min. 4 en max. 10 personen)

18,50 euro (inclusief koffie/thee en wat lekkers)

Datum en tijd in overleg
(60-75 minuten)

Individuele workshop mindfulness (volwassenen)

60 euro (inclusief koffie/thee en wat lekkers)

Start dinsdag 24 september
19-21.15 uur in Assen

8-weekse groepstraining mindfulness MBSR/MBCT voor volwassenen
(min. 3 en max. 8 personen)

Lesdata: 24/9, 1, 8, 15 en 29/10, 5, 12 en 19/11 2019

Iedere werkdag
Data en tijden in overleg

Individuele mindfulnesstraining voor volwassenen/kinderen/jongeren

Start woensdag 30 oktober
16-17.15 uur in Assen

Groepstraining mindfulness voor jongeren
(min. 2 en max. 5 personen)

Lesdata: 30/10, 6, 13, 20 en 27/11, 4, 11 en 18/12 2019. Meld je vast aan!

Foto's uit de praktijk

Blogs

Mindfulness en hoogsensitiviteit

Steeds vaker geef ik de achtweekse mindfulnesstraining MBSR/MBCT aan hoogsensitieve personen (HSP). Ze nemen vaak contact met me op vanwege stressklachten, overspanningsverschijnselen, burn-out, angsten, piekeren en slaapproblemen, maar ook met chronische aandoeningen zoals fibromyalgie. Naast de vaste thema's uit de mindfulnesstraining (o.a. het herkennen van je automatische piloot, je stressreacties en gedachten) leg ik dan ook uit hoe ons hoogsensitieve brein werkt.

Mindfulness en stress

Stress speelt een belangrijke rol in ons alledaagse westerse leven, omdat ons leven vol moeilijke dingen zit. Of het nu grote of kleine stressvolle gebeurtenissen zijn, ons lichaam en onze geest reageren op dezelfde manier. Hierdoor ervaren we soms de hele dag door stress en dat heeft grote gevolgen voor de kwaliteit van ons leven. Vreemd genoeg zijn we ons er vaak weinig van bewust. We ervaren stress en de effecten ervan als normaal en als we er last van hebben, ervaren we dit als persoonlijk falen, alsof we iets niet goed doen.

De kracht van stilte

Als jong meisje zoek ik al graag de stilte op. Ik kan urenlang mijn eigen ding doen op mijn kamer en als ik beneden ben, dan zit ik het liefst op de vloer met mijn rug tegen de centrale verwarming achterin de woonkamer. Weggedoken achter de massief eiken eettafel met stoelen. Pas de laatste jaren realiseer ik me dat ik toen al de behoefte had me soms terug te trekken. Niet te hoeven praten, maar alleen zijn met mijn eigen gedachten en gevoel. Een echte introvert. Nee, niet perse verlegen zoals mensen dan soms denken. Maar jezelf weer op kunnen laden door alleen te zijn.